reklama

Arogancia a neefektívnosť štátu k občanom – KDI PZ Kopčianska

Kto bol niekedy vybavovať „papiere" k autu, už asi tuší, o čom je reč. Túto procedúru väčšina z nás síce nerobí každý deň, ale domnievam sa, že vynikajúco vystihuje vzťah tohto štátu k občanom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Minulú jeseň som chcel ohlásiť zmenu trvalého pobytu na dopravný inšpektorát. Odišiel som odtiaľ rozčúlený a poslal nasledovný text na Ministerstvo vnútra:

„...chcem touto cestou podat podnet a staznost na pristup k obcanom na KDI PZ Bratislava Kopčianska 84, 851 01 Bratislava. Dnes som na tomto pracovisku stravil takmer 2 hodiny cakanim a nasledne to vzdal, kedze podla poradovnika malo byt predo mnou este dalsich 40 ludi!
Vrcholom vsetkeho bolo, ked som sa dozvedel, ze to je dnes este "kludny den" a ze zaciatkom roka prislo k znizeniu poctu pracovnikov. Chcem sa zaroven spytat, ci ma toto byt standardny pristup statu k obcanom, alebo budu vyvodene nejake opatrenia, ktore tuto situaciu zlepsia. Dakujem." (14. 9. 2011)

Nečakal som revolučné zmeny ale aspoň som hnev transformoval na snahu o zlepšenie stavu. Presne po 50 dňoch (3. novembra) mi prišla od Krajského riaditeľstva PZ SR mailom výzva, aby som do 10 dní doplnil svoju žiadosť o adresu pobytu a spôsob, akým požadujem informáciu sprístupniť.
Chápem, zákon o prístupe k informáciám nepustí, a hoci môj podnet im prišiel elektronickou poštou, iste treba overiť, či aj odpoveď treba poslať mailom.
Údaje som v stanovenej lehote doplnil, a tram-tada-dá, po ďalších 13 dňoch mi prišla odpoveď:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Pracovisko evidencie vozidiel Krajského dopravného inšpektorátu na Kopčianskej 84 v Bratislave pri nasadení všetkých dostupných síl (otvorených je 6 pracovísk) je schopné vybaviť k spokojnosti cca 370 až 400 stránok každý stránkový deň, pričom stránkové dni sú všetky pracovné dni v týždni. Navyše od 01.01.2011 boli predĺžené stránkové hodiny vo štvrtok z 08,00 - 12,00 hod až do 15.00 hod z dôvodu zvýšenia počtu vybavenia stránok. K 01.02.2011 bol na Odbore bezpečnosti cestnej premávky a dopravných evidencií znížený počet zamestnancov vo verejnej službe a štátnej službe o štyroch.

Cez sviatky som teda nazbieral odvahu a v januári dal druhý pokus:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

67 klientov predo mnou. Nádhera, nie?

Stretol som tam kamarátku, ktorú práve vybavovali (po 2 hodinách čakania), a tá mi poradila, že 50 ľudí trvá asi 1,5 hodiny.


Tak som odišiel a keď som sa vrátil po 2 hodinách, podľa displeja bolo predo mnou už iba 5 stránok. Lenže okienka na chodbe vyzerali takto:

Pracovisko č. 3:

Pracovisko č. 4:

Pracovisko č. 5:

Pracovisko č. 6:

Pracovisko č. 7:

Zrejme obedová prestávka, o ktorej v stránkových hodinách nie je ani zmienka. Nechcem nikomu odopierať právo na obed, ale prečo nie je možné rozdeliť kolektív tak, aby bola aspoň časť pracovísk funkčná?


Presne po 3 hodinách a 11 minútach od prevzatia časenky som bol vybavený. Aj s pokutou za to, že som neohlásil zmenu bydliska do 15 pracovných dní. Spokojnejší občan som už snáď ani nemohol byť!

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Dostane niekto pokutu za to zbytočné čakanie stoviek ľudí každý deň?


Pozrime sa na to z ekonomického hľadiska: Podľa oficiálnych informácií toto pracovisko denne vybaví 370 až 400 stránok. Ak každá stránka čaká na vybavenie čo i len 2 hodiny, tak denne takto občania (zväčša ekonomicky aktívni) iba na Dopravnom inšpektoráte Kopčianska stratia 740 - 800 hodín, čo pri cca 250 stránkových dňoch ročne predstavuje spolu až 200 000 hodín!

Ak toto hrozné číslo vydelíme celkovým počtom hodín v roku (8760), zistíme, že 

kvôli nedostatočnému počtu pracovníkov len na oddelení KDI PZ Kopčianska necháva tento štát úplne zbytočne čakať nonstop 22 ľudí, ktorí si za to navyše sami dvojnásobne platia (dane + správne poplatky polícii).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

AK TOTO ČAKANIE ROZDELÍME NA 8-HODINOVÉ ZMENY, TAK TU MÁME 66 ĽUDÍ ROČNE, KTORÍ CELÝ SVOJ PRACOVNÝ ČAS ZBYTOČNE TRÁVIA IBA ČAKANÍM NA KOPČIANSKEJ.

Pri priemernej mesačnej mzde 765 € (ročne teda 9 180 € ) to pri spomínaných 66 ľuďoch predstavuje stratu 605 880 €.


Prečo nie je možné výnosy zo správnych poplatkov (iba na samotnej Kopčianskej to musia byť tisíce eur denne) priamo využiť na skvalitnenie služieb občanom = zvýšenie počtu pracovísk?

Priveľa naivných otázok? Na KDI PZ Bratislava sú na to pripravení, na okienku pracoviska č. 4 je aj táto informácia pre občanov....

Matúš Bakyta

Matúš Bakyta

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivista alergický na pasívne hundranie :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu